Quantcast

Honda pcx -adakah ia benar-benar 150cc? (sbnrnya 125cc?)

Honda pcx -adakah ia benar-benar 150cc? (sbnrnya 125cc?)

sharif ali
Saya ada satu kemusykilan tentang kapasiti silinder (cc) pcx kat pasaran malaysia ni.sb br2 ni ada rumors mengatakn pcx di malaysia ni adalah 125cc.saya bkn nk percaya bulat2.tapi saya perhatikn pcx thailand dan lain2 negara yg launch model 150, ada emblem pcx150cc DI BELAKANG dan rata-rata yg tiada emblem150 adalah model 125. Disini saya mahukn pencerahan sb taknak buat andaian buruk.sb ada yg bercadang untuk buat checking dekat puspakom dan ada yg awal2 rasa tertipu dan mahu membuat lapiran pada tribunal pengguna..mohon penjelasan.

Re: Honda pcx -adakah ia benar-benar 150cc? (sbnrnya 125cc?)

kerol
Saya juga tertanya-tanya benarkah pcx Malaysia 150cc... Base on performance stakat 2 bulan pakai mula-mula boleh pegi 120km/j tapi skang nak capai 110km/j pun susah.... is it worth pay for RM11000 OTR with this speed.... Please make it clear coz many PCXians got a same problem. Please log on to our facebook group... Honda PCX Club Malaysia as to see if u from Boon Siew Honda are serious about after sales service. Many thanks....

Re: Honda pcx -adakah ia benar-benar 150cc? (sbnrnya 125cc?)

teman
mmg betul 150CC.. engine 153CC..
di malaysia xguna emblem PCX150.. hanya guna emblem PCX..
sbb ada satu jenis PCX sahaja di malaysia..

kalau di negara lain ada dua jenis moto PCX.. jadi untuk membezakan antara 125 @ 150 hanya pada emblem
pcx 125 - emblem PCX
pcx 150 - emblem PCX150